zondag 29 oktober 2017

Herfst 2017

Ik begin weer eens lekker een achterstand op te bouwen met m'n blog berichten, half augustus met fotovrinden foto's gaan maken bij de scheepsliften van Strépy Thieu & Canal du Centre historique, net terug van vakantie een foto-uitje met mensen van de fotoclub en ik moet de foto's van m'n vakantie nog uitzoeken, sorteren en bewerken. Nu moet ik dus even een keuze maken wat ik nu laat zien en wat ik voor later bewaar. De vakantiefoto's zijn nog lang niet zo ver, ik heb enkel de foto's voor mijn medereizigers klaargemaakt dus dat gaat sowieso een andere keer zijn. En aangezien Strépy toch al 2 maanden geleden is vind ik dat die ook nog wel even kan wachten.
Herfstfoto's met Digipelt bij vallee de la Hoegne is het dus voor vandaag. Vanuit de fotoclub was er een doodle aangemaakt en iedereen die mee wilde en/of mee kan kan dat daar dan aangeven, resultaat voor deze doodle 8 personen dus met 2 auto's in alle vroegte op weg. We kwamen daar voor de drukte en zijn eerst een stuk gaan lopen, ik op m'n mooie paarse regenlaarsjes (= geen aanrader!). Ongeveer halverwege splitste de groep zich, een deel dook hier de beek in, ik met nog een stel gingen door tot aan de waterval, en van daaruit ben ik langzaam terug naar de parking gaan werken. M'n laarsjes was natuurlijk om mee in de beek te kunnen gaan staan, en uiteraard heb ik dat ook gedaan. Moet wel zeggen dat het water toch behoorlijk fris is. 
Na ongeveer een uur begon het al drukker te worden op het pad, niet alleen collega fotografen, maar ook wandelaars, hondenuitlaters, families met kinderen, joggers en zelfs mountainbikers (waarvan ik trouwens vind dat ze op dit pad niks te zoeken hebben, maar misschien zie ik het verkeerd ...) De keuze om van achter naar voor te werken bleek wel de juiste, tegen de tijd dat iedereen wel ongeveer klaar was leek het wel of er iets gratis weggegeven werd, zo druk! Tegen 14:00 uur was ik terug thuis en maar meteen wat foto's klaargemaakt voor de eerstvolgende fotobespreking. De herfstfoto's zijn daarbij niet goed doorgekomen dus deze moeten alsnog een keer in de groep gegooid. Aan jullie dus de primeur.
Ok, deze stond ook al op facebook (te veel blauw trouwens?)

Mooi zacht herfstbeeld
Gespeeld met lange sluitertijd om 'zacht' water te krijgen
Hier ook maar even HDR effect geprobeerd
Kon het toch ook niet laten om eens vol flare te vangen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten